Min träning efter R4F

Kategorier Träning, Utmaningar

Imorgon är sista dagen av min 30 dagars löparutmaning Run4Fun! Vad fort dessa dagar har gått! Lite trist att mina ben inte hängde med i tempot, och att min hjärna ville mer än vad de orkade. Fast inte så konstigt att kroppen säger ifrån, när man intensivt lär den något nytt och ovant 😉 Jag är stolt över vad jag presterat dessa 30 dagar och ser fram emot mina sköna löppass ute i det fria! Framförallt längtar jag efter att få träna med andra på Friskis Cirkelfys, IntervallFlex, TMI med Anders och Box!

Planen för min träning framöver är att återgå till mitt upplägg jag har haft, men med fokus på löpskola under mina löppass + dynamisk stretch och några favoritövningar från R4F-upplägget:

  • 2-3 löppass
  • 2-3 pass på Friskis
  • 4 pw på lunchrasten
  • plankutmaning 5 dagar i veckan under 4 veckor (med start på måndag!)

Kosten kommer jag fortsätta som nu, fast med lite högre kaloriintag, ca 1800 istället för 1600. Jag kan bli lite tjurig med för lite energi i kroppen! Då viktnedgång inte är mitt primära mäl så är det bara att öka på! Jag vill ha en balanserad livsstil och inte fokusera på vågen, utan hur jag mår i kroppen! På lång sikt kommer jag förhoppningsvis komma ner till 58 kilo och vara stark, smidig och sa jag stark 😉

Att “unna” sig har jag skrivit om tidigare och jag tänker inte i banor såsom att unna mig en kaka osv. Jag unnar min kropp att må bra – av bra val och kostvanor + träning och sömn! Men blir  jag sugen på att ta en bulle på torsdagsfikat så vet jag att det är min mun som vill ha den och inte min kropp. Jag vet vad min kropp mår bra av och vilka val jag ska göra, men ibland är hjärnan starkare..!

Inlägg om en R4F utvärdering, mått och bilder och min nya plankutmaning kommer inom de närmsta dagarna!

1 kommentar till ”Min träning efter R4F

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.