Plankutmaning – vecka 1

Kategorier Träning, Utmaningar

Nu när Run4Fun är slut har jag läst in mig på Annies plankutmaning som hon körde med sina läsare i juni (vilken jag missade!). Jag kommer att köra hennes upplägg rakt av from måndag. Vore kul om Du också var med mig! Mannen min och jag ska stötta varandra här hemma och köra tills vi trillar ihop 😉

Jag kommer att mäta och fota mig före och efter för att få ett tydligt (?!?) kvitto på vad som sker med min fd mammamage!

Första veckan (v 36) är plankan som följer:

Kör fem dagar av veckans sju, tre set varje dag och kör till max av vad du orkar.

  • vanlig planka på knä/tå
  • sidoplanka på höger, sedan vänster 

Gör dessa tre i tre set. Alltså 9 plankor totalt per dag! Ingen vila mellan plankorna, men ok att vila mellan seten 😉

Är du med mig?! Lämna en kommentar isåfall!

3 kommentarer till ”Plankutmaning – vecka 1

  1. Försökte mig på en plankutmaning för några månader sedan, men tyvärr sa min rygg stopp för det projektet. Antar det är för att jag fortfarande är för svag i coremusklerna och felbelastar en aning? I vilket fall som helst så funkar det att planka ibland, men inte så mycket varje dag.
    Lycka till!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.