R4F – resultat

Kategorier Utmaningar5 kommentarer

Det är dags att visa min utveckling under mina 30 dagars Run4Fun! För första gången på väldigt länge visar vågen under 60kg…! Heja mig! Då har jag ändå inte ätit enligt deras kostupplägg utan så som jag vet att jag mår bra av och något som jag kan göra för alltid (ok kanske inte äta 1600kcal/dag men nästan!) Hade jag ätit såsom de förespråkar är jag rädd att det blivit som sist (januaris FF) och att jag frossat i det “förbjudna” efteråt och gått upp allt jag gick ner igen… Nä – jag har hittat vad som funkar för mig och är nöjd med det! Jag har inte bråttom att minska i kg och cm – jag vill träna, njuta av vad jag äter och inte fundera så mycket. Jag har efter mina 8 Fokusveckor och det jag lärt mig under våren hittat min väg, genom bakslag och framsteg – nu är det bara att tuffa på!

Jaja, bla bla bla 😉 Så här ser jag ut efter min utmaning (då jag inte sprungit i 30 dagar, utan 12, men kört dynamisk stretch och styrka i 27!):
Mina mått då:
Vilopuls: 56 slag/minut / oförändrat +-0
Bystmått: 76,5cm / 76cm -0,5cm
Midjemått: 79cm / 77cm -2cm
Stussmått: 96cm / 95cm -1cm
Lårmått: 56cm / 55cm -1cm
Vikt: 61,0kg / 59,5kg -1,5kg
6-minuterstestet:
Jag gjorde mitt första test efter att ha vilat i väldans många dagar, hade ben fulla av energi och en hjärna som längtade efter att pressa min kropp! När jag gjorde mitt andra test hade jag en månads daglig (nästan) träning i kroppen, lite slitna ben och inte lika pigg hjärna att pressa min kropp! Jag maxade mitt resultat med minsta möjliga marginal, och har något att kämpa mot! Vet att jag kommer kunna maxa dessa siffror 😉
1/8                     30/8
1,22km             1,25km
4:55min/km    4:48min/km
Förutom att jag minskat i omfång har jag fått en stolt hållning, balans i kroppen och lärt mig massor om mitt löpsteg och hur jag kan fortsätta min löpträning!

5 kommentarer till ”R4F – resultat

  1. Superbra jobbat! Jag provade på en ny träning idag och det är nästan första gången jag kör ett längre pass och det var skoj att se att jag orkade så pass bra som jag gjorde. Tre gånger gick jag uppför Kungsberget och joggade ner. Högsta pulsen blev 180 så nog var det jobbigt alltid 😉

  2. Otroligt bra jobbat! Jag blir så imponerad och inspirerad, bara snuvan och förkylningskänslorna försvinner någon annanstans så ska jag också. På riktigt, inga mer undanflykter!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.