Plankutmaning – vecka 4

Kategorier Utmaningar0 kommentarer

Nu är jag inne på min fjärde och sista vecka i denna plankutmaning! Veckans plankor har gått bra och jag känner mig starkare i bålen 😀

Fjärde veckans upplägg är en killer…! (klippt från Annie)

Dag 1 + 3
Stå i vanlig position på armbågarna. Kör tio sekunder och gå sedan upp på raka armar tio sekunder. Gör samma sak igen tills 1-2 minuter gått och vila 30-60 sekunder. Planka på varje sida i 30 sekunder. Upprepa i tre cirklar eller fler om du orkar!

Dag 2 + 4
Tabataplanka på boll eller stol – med benindrag. Håll armarna som vanligt och dra in höger ben mot vänster armbåge och tvärtom. Om det är för svårt så prova att ha lite mer mellanrum mellan fötterna för stabilitet. Fungerar det inte alls? Rör gärna armarna på bollen istället och kör vanlig bollplanka. Kör tre – fyra tabataintervaller.

Dag 5
Vi avslutar tufft med ordentliga tabataintervaller. Variera gärna mellan vanlig planka, med armar eller ben på boll. Gör 30 sekunders sidoplanka efter tabataintervallen och gör ett eller fler varv till.

Nu kööör vi! 😀

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.