Bröst, triceps och axlar

Kategorier Träning

Ikväll drog jag till Friskis efter att först ha haft möte på jobbet till 19:30 (baksidan med att jobba i förskolan…) Jag var laddad inför mitt andra tunga pass och det var bröst, triceps och axlar som skulle få sitt!

Värmde upp på löpbandet med snabbb pw i tio minuter på 7,3 och 1 i motlut sen var det dags. Jag var taggad inför att få köra dessa musklegrupper och valde tyngre vikter i mitt första set än vad jag orkade (alltså inte ens en reps var möjlig 😉 ) och fick gå ner några kilo på hantlarna. Sen stötte jag på motstånd i form av min vänstra axel som inte alls ville göra som den högra… Har svårt att hitta kontakten med musklerna och är så mycket svagare i vänster än i höger. Jag kämpade på ändå, tänkte att jag måste höra av mig till min PT om råd, och gav inte upp! Det slutade med att jag i övningen hantellyft åt sidan körde med 6 kg på höger och 5 kg på vänster.

I övningen bröstpress var det precis så att 10 kg var något för lätt, men 12 kg för tungt. Om nån månad är det jag som lämnar de mindre silvriga vikterna och går loss på de stora svarta hantlarna 😀

Jag avslutade det hela med att låta benen vila lite till från löpningen och istället sitta på spinningcykeln i 20 minuter och köra intervaller. (30 sek maxa/30 sek trampa lätt) Alltså det är kräksvarning på att köra så 😉 Svetten lackar, ansiktet är knallrött och endorfinerna sprutar i kroppen – LOVE IT!
image

Så roligt att kroppen börjar forma sig och att muskler börjar bli synliga, om än blygsamma!

1 kommentar till ”Bröst, triceps och axlar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.