Cirkelpass i Tanto med Lofsan

Kategorier Träning

Imorse klev jag tyst upp halv sju medan resten av familjen snusade vidare. Klädde på mig, drack en smoothie och gick till tåget för att åka till Tanto och köra ett utepass med Lofsan Lite orolig för att regnet skulle störa oss, men vi klarade oss med endast ett par droppar i början! Vi var 18 tjejer som ville träna och svettas Lofsan-style, dvs dynamiska rörelser med mycket överkroppsstyrka (idag), löpning och pulshöjare.

Nio stationer där vi jobbade i par i fyra varv, 60 sek / 45 sek / 30 sek / 30 sek med 15 sek vila mellan varje övning och en minut mellan varje varv, förutom de sista två. Dagens övningar var:
– omvänd burpee
– planka med diagonallyft och klapp
– löpning/grodhopp/utfall i uppförsbacke
– push-up med släpp
– kast med medicinboll
– squat med kb-lyft + burpee
– planka med hantlelyft under magen
– stående flyes
– parachutelöpning
Som avslutning blev det utfalllsgång i upp- & nerförsbacke. Mina ben sprutade mjölksyra och jag försökte peppa mig själv med att tänka “det är bara en känsla” men jag fick stanna och sparka ur flera gånger!

Det var riktigt kul att springa med en fallskärm bakom sig, den ger ungefär 15 kg i motstånd! Lovisas sätt att instruera och peppa personligt gillar jag skarpt!

På väg hem igen fyllde jag på med kokosvatten och en kesolåda, lyssnade på podcast och njöt av att ha startat denna söndag på grymt sätt!
image

12 kommentarer till ”Cirkelpass i Tanto med Lofsan

  1. Hej! Jag kom in på din blogg via Lofsans blogg då jag var nyfiken på hennes pass imorses. Det lät riktigt jobbigt! Hur gör man stående flyes utan en maskin med “Cable cross” (fick slå upp det på youtube)? Och vilka podcast lyssnar du på om jag får fråga? Jag är alltid på jakt efter bra podcasts till träningen 🙂 /FörortsPappan (jag har valt att inte använda mitt riktiga namn på min och en väns blogg och således inte heller i kommentarer)

    1. Hej!
      Vad roligt – välkommen 🙂
      Stående flyes gjorde vi såhär: ställ dig i sittande position, 90gr i knäled, upp med bröst, blicken fram. En hantel i ena handen, den andra som stöd på knät. Gör en flyes och byt arm. Tränar alltså statisk styrka i ben och styrka i axelleden!

      Jag har nyss upptäckt podcast-världen och lyssnar på:
      – värvet
      – Olof & Rickards podcast (såå bra, positivt överraskad av att lyssna framförallt till Rickard, han har mycket kloka saker att dela med sig av!)
      – Träningsglädje talks
      – InnerStrengthPodcast
      – Aldrig vila (sisådär, mycket svammel, en liten del intressant)
      Sen har jag även Fysiopodden och Jillian Michaels men har inte lyssnat en enda minut på dom – än!
      Vad lyssnar du på?

      1. Tack för tipsen! Jag tycker att det är lätt att tröttna om man lyssnar på samma pod för länge så det är skönt att variera lite. Träningspodcasts visste jag inte ens att det fanns. Jag började lyssna på luuk & lokos podcast och nu lyssnar jag mest på alex & sigges, värvet och filip & fredriks. Lite har jag lyssnat på carina berg och jenny strömstedts podcast med. Mest män blir det som du märker och mest svammel men en del viktigare ämnen avhandlas med.

  2. Bra skrivet om passet! Jag håller med om att Lofsan är bra på att peppa en & en bra start på söndagen. Jag var tvungen att ta en kort tupplur mitt på dagen.:) Kul oxå att träffa dig igen efter många år.:)

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.