Superset – roligaste träningen

Jag älskar att träna i superset! När jag går och gymmar själv så väljer jag att träna i supersetformat! Det är effektivt, roligt, svettigt, fullt fokus och jag kan köra slut på musklerna ordentligt i varje set!

Idag började jag passet med snabb promenad i 10 min på löpband för att värma upp kroppen och få fart på lungorna. Sen gjorde jag Lofsans två rörlighetsövningar från hennes hemmapass – utfall och knäböj. De gör verkligen vad de ska, öppnar upp och stärker i höfter och bröst! Sen slängde jag ihop ett pass med favoritövningar i gymmet. Det blev åtta övningar för hela kroppen i 4 superset, med 10 reps per övning.

– marklyft, 20 kg stång + 30 kg
– bulgariska utfall med 5 kg hantel i varje hand (10 reps/ben)

– liggande pullover, 10 kg
– knäböj med press, 12 kg kb

– latsdrag, 33 kg
– stående axelpress, 7 kg

– saxen, en arm + ett ben (motsatt) ner i golvet (10 reps per sida)
– bicepscurl med stång, 17,5 kg

Förutom att träna styrka i gruppformat är detta ett upplägg som ger mig massor av energi, endorfiner, svett och jag kan köra slut på mig för stunden! Pyramidträning (60/45/30sek) är också kul, men är ett upplägg som passar bättre hemma eller i gruppträningslokalen/utomhus!
image

1 kommentar till “Superset – roligaste träningen”

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.