Backintervaller

Kategorier Träning0 kommentarer

Igår damp det ner ett startbevis till Tjejmilen…! Gahh vad fort det har gått sedan jag gjorde min anmälan…! I informationsbladet som medföljde fanns tips på hur man kan lägga upp sin träning fram tills 7/9. Jag har ju liksom “bara” kört långpass och intervaller, men glömt bort den dära backen… Så ikväll var det bra läge för att köra just backintervaller.
image

Jag joggade lätt till ett spår i närheten, inte vilket spår som helst – ett jäkligt backigt sådant. Stigningen var mellan 60-70 m. Hade sett ut en backe att köra 10-12 intervaller i 30 sek, men fick tänka om då jag upptäckte att det var rullstensås! Alltså stora stenar och en massa grus. Mjölksyran-Linda 1-0 Jag piskade backen 7 x 30 sek och joggade sedan vidare till en annan backe, med gräs. Där sprang jag 8 eller 9 x 25 sek innan jag tog en omväg hem för lite nedjogg och få ur mjölksyran! (nästa gång ska jag lägga en sten för varje intervall vid backens början!)

Jag kände mig som en gasell när jag skuttade upp för backen, ok kanske inte de sista metrarna då var jag mer som en flodhäst i stegen, men jäklar vad häftig kroppen är! TACK! När pulsen skenar och man tror att man ska kräkas, svimma, eller dö i backen och klockan piper försvinner känslan och pulsen sjunker snabbt igen. När man vet att det bara är en halv minut av ens tid innan man får “vila” igen. Så. Jäkla. Gött!

imageHade sällskap av ett gäng sniglar – tack för peppen ni gav 😉

 

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.