#RRS10 andra passet

Kategorier Träning, Utmaningar0 kommentarer

Vilket skönt avbrott i mitt skrivande av hemtentan dagens pass var! Luften var syrerik efter allt regnande och solen tittade försiktigt fram bakom vita moln – perfekt löparväder alltså! Dagens pass i Röhnisch Running School innebar bakintervaller! Älskar att hata dom, eller nåt! Det är apjobbigt för stunden men känslan efteråt är den allra bästa – hej hej runners high 🙂

Så här var dagens pass:
Välj ut en backe som tar minst en minut att springa uppför.
Värm upp 10 minuter till backen, långsam jogg.
Spring uppför 60 sekunder, jogga / gå ner. Upprepa 4 gånger.
Spring uppför 45 sekunder, jogga / gå ner. Upprepa 4 gånger.
Spring uppför 30 sekunder, jogga / gå ner. Upprepa 4 gånger.
Blicken upp, brösta upp dig, fram med höften.
Nedvarvning 10 minuter, långsam jogg.

Jag fick hjälp av mannen min att hitta en passande backe, tillräckligt lång och med bra stigning! Jag gick ut liite för hårt i uppvärmningen och drog på mig en syreskuld som jag kände av allra mest i mellanintervallerna. Jag behöver öva på att lugna ner mig 😉 Men det är ju så kul när kroppen svarar och jag känner att jag kan!
image

För att hålla koll på antalet intervaller så lägger jag en sten vid foten av backen, en efter varje intervall. Skönt att slippa tänka och hålla räkningen i huvudet – istället kan jag fokusera på löpsteget och hållningen, att andas rätt!

Nu blir det yoga och foamroller för att mjuka upp mig inför lördag – då ska jag persa på Topploppet tänkte jag 😉 Ses vi där?

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.