ToppLoppet 2013

Kategorier Träning

Igår var det Topplopps-dax (loppet får räknas som det tredje passet i #RRS10 = 30 min långspass)! Loppet gick inte som jag planerat och min dröm om att persa (slå 24:34 från årets Vårrus) kände jag vid 2km att jag och min kropp inte skulle klara av. Jag försökte trycka på i steget, lyfta blicken och andas – jag gjorde allt vad kroppen orkade med och tiden blev 25:27

Jag har försökt komma på orsaker till varför kroppen inte kunde ge mig det jag ville. Jag tror det är en kombination av fler anledningar:
– för lite sömn senaste veckan (tentan)
– stressad kropp (tentan)
– alldeles för lite vila inför att kunna persa (backintervaller i torsdags, SS i onsdags, intervaller i tisdags)
– jag har inte tränat för att prestera på 5km utan på 10km (långsammare tempo)
– värmen, jag presterar bäst i svalare temperatur och syresatt luft

Förutom att tiden inte blev så bra som önskat var det en kul löparfest! Vacker inramning i Hagaparken, vackert höstvarmt väder, grymt bra arrangemang av ToppHälsa, fin goodiebag och peppig underhålling längs med hela slingan! Det ger mig såå mycket energi och ett stort flin vid varje station av underhållning! Detta är ett lopp att springa för att njuta av omgivningen och underhållningen! Banan är ganska kuperad och en hel del backar med blandat underlag.

Jag och mina tjejer i laget 3H (6 löpare springer 3 mil under tre timmar) hade kul tillsammans på picknick-filten efteråt och fick i oss wraps, nötter, choklad och äpple som vi fick i vår picknick-korg (läs påse!). Jag hade med mig en stor termos med kaffe, men den åkte jag visst hem med oöppnad…! Förlåt tjejer 🙂
image

Största behållningen av loppet är löparfesten, träningsglädjen och gemenskapen med mina vänner! Vi kör igen nästa år, och kanske något mer lopp tillsammans! Tror jag ska tänka om till kommande lopp och bara hänga med, fråga kroppen om lov och njuta!

Förra årets ToppLopp kan du läsa om här.

4 kommentarer till ”ToppLoppet 2013

  1. Låter bra det där med att “bara hänga med”! Man ska njuta av livet, träna och äta för att må bra, man måste inte alltid tävla och vara bäst lixom- spring och ha kul 🙂

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.