Rehab – istället för…

Som ni märkt har det varit dåligt med pepp och träningsinlägg de senaste veckorna. Det finns en anledning till det. Kroppen min behöver rehab, vila och rörlighet. Jag som verkligen ville köra #RRS10, gå på gymmet och köra yoga får nu snällt massera mig själv med golfboll och foam roller, tåhävningar, stretch för fötterna och andra övningar samt lägga is på min ömma armbåge.

Jag har hälsporre på min högra fot – som med total vila, besök hos kiropraktor och övningar hemma snart helt har läkt ut!! Några veckor till, sen kan jag nog ta upp träningen igen! Det som är mitt orosmoln är min högra armbåge där jag är “irriterad” i bägge muskelfästena och har tennisarmbåge. Jag har vissa dagar (och nätter) så ont att jag vill amputera min arm! Den smärtar, domnar och är öm. Jag har dålig koordination och tappar saker. Inte alls så fiffigt nu när jag skriver flera timmar om dagen i skolan. Armen behöver vila – noll belastning…

Jag försöker tänka på att använda vänster så mycket jag kan, låter bli att göra vissa saker, såsom att diska och lägger kyla på om kvällarna. Jag saknar yogan allra mest. Finns få flöden där armarna inte belastas. Har fått tips genom teamet på yogobe om övningar att göra, men jag har ännu inte testat dom.
image

Jag försöker vara positiv och tänker att kroppen kommer vara så mycket rörligare och “starkare” efter denna period av ofrivillig vila! Gör mina övningar och känner en viss förbättring, men det är ju inte utan ett uns av sorg jag ser ännu en höst försvinna utan att jag kunnat njuta av den i löpspåret…!

Nu när foten känns så mycket bättre funderar jag över om spinning kanske kan vara ett träningsalternativ! Bara jag kan låta bli att spänna mig i armar och axlar under passet…

4 kommentarer till “Rehab – istället för…”

  1. Åh så synd att du inte kan träna det du vill samtidigt som jag tänker att det kanske kan vara bra med vila emellanåt och bra att du lyssnar på kroppen.
    Själv har jag en jobbig hosta nu och är lite smått orolig över att hosta sönder revbenen igen, sist i våras blev det en månad utan träning då jag hade så ont i minsta rörelse på grund av trasiga revben.
    Kör lite lugnare träning nu, mest foamroller och styrka.

    Krya på dig!

    1. Håller mina tummar och tår för att du slipper hosta sönder revbenen igen!
      Det är bra att lyssna, men trist att inte kunna göra det man vill…! Nya tag igen när kroppen är i balans!
      Kram

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.