Tillbaka på gymmet igen!

Kategorier Träning0 kommentarer

Efter att både kiropraktor och sjukgymnast gett tummarna upp för träning OCH jag fått med mig ett gäng övningar att göra var det idag dags att ta sig till mitt älskade Friskis!

Jag tog mig ut ur tentabubblan och åkte lite nervös iväg. Först tio minuter på cykel som uppvärmning och när jag tog mig till cable crossen kände jag mig lite som bambi på hal is 😉
image

Övningarna jag fått är till för att stärka mina handleder och stabilisera mina axlar. Jag måste utföra dom med stort fokus då det visar sig att jag är lite för överrörlig i just axel- & armbågslederna.

Jag räknar med jordens träningsvärk imorn för det brände rätt fint under passet. Övningarna jag gjorde var:
– inåtrotation i cable cross, höger + vänster 3×15
– utåtrotation i cable cross, höger + vänster 3×15
– push-up på en arm mot en vägg, höger + vänster 3×10
– flex i handled, olystång med grepp mot mig 3×15
– flex i handled, olystång med grepp från mig 3×15 (orkade bara 10 – såå svag!)

Trappar försiktigt upp min träning, med yoga imorn, styrkepass på torsdag och förhoppningsvis mitt första korta löppass i helgen!! Såklart fortsätter jag mina “vanliga” rehabövningar här hemma 🙂 Yeajjj!

 

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.