Mitt löpsteg

Kategorier Event, Träning

Förra helgen på eventet Running n´Yoga på Rosa Skrot blev alla filmade före och efter löpskolningen med Jenny Sunding. Igår kom min film på mitt löpsteg. Så. Jäkla. Coolt! Att se tydlig skillnad på kroppen. Jag minns också känslan i kroppen efter löpskolningen – det var lättare att ta sig fram, snabbare fötter och mer kraft i steget!

Jenny skickade även med feedback:
– lätt steg med kort markkontakt (yeajj – det har jag jobbat på tidigare!)
– stolt hållning (tack för det alla backar)
Träna på, för effektivare löpsteg:
– spänn sätet för att få fram höftpartiet lite till, och undvika överdriven svank. Det leder till mer kraft och bättre tryck framåt i steget!

löpskola

(skärmdumpar av video – därav dålig upplösning)

Så värdefullt att få! Jag frågade Jenny om mitt svaga säte hänger ihop med mitt onda knä och problem i foten på höger sida, vilket hon bekräftade. Nu fick jag mer inspiration till att träna upp baksida på kroppen och jobba med mina obalanser – för jag läängtar ut i löpspåret!!

Jag tänker även att när jag tränade som mest på min löpning så kom jag till en platå där jag inte kunde springa fortare. Om jag hade varit smart då och lagt till löpskolningsövningar i början av mina pass hade det kanske sett annorlunda ut – en bra reflektion att ta med!

Så förutom uppvärming kommer tripping, knälyft och hälkickar starta mina kommande rundor! Plus en del yoga med fokus på höfter och ner i källaren och nöta styrka för baksidan!

#kroppenärfantastisk – ge den vad den behöver så får du så mycket tillbaka

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.