Veckans matsedel v3

Igår var det ansträngande att skriva ihop en matsedel för veckan. Kroppen och knoppen tomma efter helgens utbildning, men till slut fick vi ihop en matsedel med hjälp av barnen och inspiration i Härligt Hälsosam. Vi tänker att dagarna ska innehålla soppa, biffar, gryta, paj och fisk – det underlättar för oss att medvetet tänka och välja bland våra kokböcker, receptpärm, lösa blad, bilder på instagram och bloggar. Jag äter rawfood på onsdagar och inspireras av att söka på nätet, gör gamla favoriter eller experimenterar. Killarna brukar då äta kyckling hemma när jag är på jobbet.

Måndag: Broccolisoppa, äggsmörgås, grönsaksstavar
Tisdag: Grön Thaicurry med lax, quinoa
Onsdag: Raw Pad Thai för mig, Kycklinggryta med blomkålsris för killarna
Torsdag: Kikärts- & sötpotatisgryta med råris
Fredag: Tacopaj på linser, guacamole, sallad
Lördag: Mandelbakad fisk, potatis- & ärtmos, morotssallad
Söndag: Falafel med sötpotatis, fetaostkräm, bulgur, sallad

wpid-img_20140424_115725.jpg

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.