När maten inte räcker till oss alla för lunch till dan därpå och frysen ekar tomt på matlådor är det himla bra med bananpannkakor! Dagens lunch blev en ny variant på den gamla favoriten Bananpannkaka, och ohhh my vad gott det blev. Dessutom väldigt vacker mat, vilket min yngsta påpekade med stora ögon.

Mat som går snabbt att göra, smakar ljuvligt och som ger fin fördelning av näringsinnehåll. För att få pannkakorna fluffiga och smeten fastare, hade jag i psylliumfröskal från Helhetshälsa.

Bananpannkaka goes Spenatpannkaka:
– 1 eko banan
– 2 eko ägg
– en näve babyspenat
– 2 tsk psylliumfröskal
– lite örtsalt
– smaklöst kokosfett
Stavmixa ihop smeten, låt stå för att svälla ett par minuter. Under tiden värmer du upp stekappan och klickar i kokosfett. Stek små pannkakor på medelvärme, ha tålamod och låt smeten “stanna” innan du försiktigt vänder på den.
Servera med sås på mango, turkisk yogurt och krydda med mango curry!

spenatpannkaka_2spenatpannkaka

1 kommentar till ”Spenatpannkaka

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.