Nej se det gick inte alls!

Jag skrev ju tidigare ett inlägg om Mat för att balansera mina hormoner – här kommer lite tankar efter en mindre trevlig erfarenhet förra veckan… I onsdags bjöds det på gofika på jobbet, som jag inte kunde motstå. Jag tänkte “eftersom jag har mens är det lugnt – jag kan äta socker utan problem”. Men se nej det gick inte alls…!

  • Jag kunde inte sluta äta, ville bara ha MER
  • Efter några timmar när sockret lagt sig på lååååg nivå var jag ett fruktansvärt, hemskt, argt MONSTER som inte kunde tygla sig…
  • Jag vaknade dessutom sockerbakis och sugen på sött, var såå trött och fortsatt låg i mina tankar på torsdagen.

image

Dyningarna efter några bitar fluffig och ljuvligt god kardemummalängd var SÅ. INTE. VÄRT. DET! Läxan är gjord och jag ska inte äta socker, för min kropp talar tydligt om att jag inte kan hantera det! En klok vän sa att mängden också kan ha varit avgörande, med att gå från noll till hundra… Men jag vet inte… Att äta energibollar eller en Rawbar har fungerat fint, jag antar att det beror på att dessa inte får blodsockret att sticka iväg utan vara ganska jämnt tack vare nötterna/fröerna.

Har du liknande erfarenheter? Reflekterar du över hur då mår efter dina måltider?

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.