Chiapudding med smoothie

Kategorier Frukost, Kostrådgivaren tipsar, Recept0 kommentarer

Alltså jag älskar frukost! Det är dagens bästa mål och jag kan planera min frukost på kvällen innan, såsom igår. Eftersom jag börjar 7 idag och inte kan äta så tidigt på morgonen passade jag på att göra värsta bästa frukosten som går att förbereda kvällen innan, redo att stoppas i väskan och ätas senare på jobbet!

Om du inte testat chiafrön, är det dags att göra det! Detta superfrö ger dig bla omega 3, kostfibrer, protein och en mängd mineraler såsom kalcium. De hjälper dig med att hålla magen glad, håller ett jämnt blodsocker och en liten mängd, ca 15 gr eller knappt 2 msk, räcker för att ge dig det du behöver!
image

Chiapudding med smoothie:
Chiapudding gjordes på kallt kaffe från  pressobryggaren, mosad banan, kokosmjölk, carob, maca, chiafrön och vatten.
Smoothien gjordes på frysta körsbär, resten av bananen, turkisk yogurt och vaniljpulver. S L U R P F I L I B A B A!

Med en go frukost i magen blir dagens kommande måltider och vad jag väljer att stoppa i munnen lättare, jag gör bättre val med en bra start än om jag slarvat. Då smyger sig suget på, jag överäter och tackar ja till fikat jag egentligen inte behöver. Kroppen är fantastisk – lyssna på vad den vill ha – ge den det behöver och du kommer märka skillnad!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.