Att landa i kroppen

Kategorier Livet, Träning

Det har varit rätt fulltecknade veckor med roliga saker som hänt – vilka jag är tacksam och glad över att jag fått vara med om. Men de har också medfört en del stress plus andra stressande faktorer i samband med detta. Det har orsakat galet spända muskler och en ömmande kropp. Jag har lyssnat, gett mig själv återhämtning och börjar så sakteliga att landa i kroppen.

Jag har sett till att komma i säng i tid för att ge mig skön sömn så att jag orkar med allt roligt, jag har tackat nej till vissa saker och jag har tränat “lugnare” träning, med två undantag. Kroppen har fått yoga, yinyoga och BodyBalance i massor – kärlek till kroppen.

att landa i kroppen

I tisdags var jag äntligen på min efterlängtade yinyoga med fina Elin, och jösses vad skönt det var efteråt. Det finaste är att jag får dela klassen med vänner och att man efteråt kan hänga, kramas och prata. Elin gav mig även en smärtsam käkmassage och visade övningar för att släppa på spänningar.

Har du någon gång vaknat utvilad på morgonen, men med axlarna vid öronen och käkarna spända? Det har jag gjort i en vecka snart, och det är verkligen inte skönt, alls. Med andningen, spikmattan, bastubad, positiva tankar och mjuk träning känns det som om kroppen iallafall börjar slappna av och den värsta stressen har lagt sig.

Jag tror framförallt på tankens kraft och jag med hjälp av hur jag tänker, reagerar och agerar är nyckeln till att jag åter blir som mjuk pepparkaksdeg…! Jag påminner mig själv om att det är jag som är kapten på min båt – nu är det dags att segla mot lugnare vatten och spännande utmaningar.

att landa i ktoppen_2

1 kommentar till ”Att landa i kroppen

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.