Saker jag behöver för att hålla i min rutin

I flera år har jag försökt hålla i en daglig praktik och rutin med meditation, tacksamhet, andningsövningar, yoga mm Trots att jag mår bättre av det, har jag inte lyckats med att hålla i den över tid.

Nu har jag under 2020 provat mig fram, och sedan maj har jag “lyckats” med bara några få dagar av att inte gjort min rutin.

Saker jag behöver för att hålla i min rutin

Dagboken har legat där, jag har skapat mig rutiner med eteriska oljor i samband med fullmånen och sedan föll det på plats när jag vann en årsprenumeration av Mindfulnessappen. Kombinationen av att bli guidad i meditation och att förstärka den med oljor samt att skriva ner tacksamheten har varit min nyckel till att hålla i.

Skillnaden detta har gjort för mig i min vardag och mitt mående är STOR. Större närvaro i livet, mer fokus, ökad känsla av glädje och närmre mig själv. Jag ställer klockan tidigare på morgonen, så att jag ska ha tid att göra min rutin, utan stress. Oftast vill jag ha 30min och jag förstår att det för vissa kan vara alldeles för mycket i tid, men det är vad JAG behöver. Med det sagt – hitta det som funkar för dig, över tid! Hitta det som får dig att hålla i, trots motstånd.

Några tips från mitt eget utforskande:

  • Mindfulnessappen, programmet “Mindfulness 9 attityder” och även guidade eller tysta till ljudet av havet
  • Appen “Headspace”, Basis
  • Appen “Just Breathe”
  • Medvetna andetag, med mantrat “Jag är här, Jag är nu”
  • Nadi Shodana eller Pendeln
  • Lyssna uppmärksamt på de ljud du kan uppfatta, tystnaden som uppstår däremellan
  • 21 days of Abundance, Deepak Chopra
  • Garys Great Day Protocol, med fyra eteriska oljor i 30 dagar
  • Tacksamhetsdagbok
Saker jag behöver för att hålla i min rutin_2

Vad har Du för tips? Hur gör du?
Vill du ha mer information, lämna en kommentar eller maila mig på hej@harligavardag.se

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.