MammaBaby, steg 1 –
Första steget i din återträning efter graviditet och förlossning

Är du nybliven mamma och vill komma igång med träning efter graviditet och förlossning? Då är du välkommen till mig för individuell hjälp eller träning tillsammans med andra i MammaBaby. Jag är cert MammaMagetränare sedan våren 2017.

Efter en graviditet och förlossning förändras din kropp. Det är viktigt att bygga upp den från grunden, inifrån och ut, för att du ska orka med vardagen och kunna komma tillbaka till vanlig träning. Det är aldrig för sent att börja träna även om du inte är nybliven mamma.

Mammababy Nivå 1: Är första steget i din återträning efter graviditet och förlossning, med fokus på att skapa muskelkontakt i och stärka bäckenbotten och bålens muskler. Vi arbetar med rörlighet, aktivering av sätet och hållningsmuskler som behöver stärkas efter graviditet.
Kursen syftar till vidare progression och vi arbetar med övningar för starkare och medveten kropp, träning som förbereder din kropp för tuffare träning och en aktiv vardag som stark mamma. I kursen ingår kontroll och mätning av diastas och startar med gemensam föreläsning om vad som händer i kroppen under graviterat och efter förlossning. Därefter fem träningstillfällen (totalt sex träffar).

Det bör ha gått 6 veckor efter förlossning innan du deltar, och det är bra om du varit på efterkontroll hos din barnmorska innan. Efter avslutad kurs har du har möjlighet att fortsätta med MammaBaby, Nivå 2.
Träningen sker i små grupper om max 6 mammor, det går såklart bra att ta med sig sin bebis, men tyvärr har vi inte plats för äldre syskon.

MammaBaby Nivå 1:
Pris: 1195:- 6 ggr
När: Torsdagar kl 9.30-10.30
Var: Studio P.e.p.p. Johannesbergsplan 16, Silverdal 

NÄSTA KURSSTART
Torsdag 11 april


MammaBaby, steg 2 –
Fortsatt återträning efter graviditet och förlossning

Den här gruppen är en fortsättningsgrupp på MammaBaby nivå 1. Den vänder sig till dig som har kommit längre i din återträning med bålen och bäckenbotten. Vi fokuserar fortfarande på att stärka de muskler som har blivit försvagade under graviditeten och arbetar för att öka rörligheten i kroppen. Här fokuserar vi också på mer styrkeutvecklande övningar, men jobbar fortfarande med att stärka bäckenbotten och djupa magen.

Det spelar ingen roll om det var en tid sedan du fick barn – att arbeta för att stärka kroppen inifrån och ut är viktigt. Om du är osäker på vilken nivå du bör träna på är du välkommen att kontakta mig för rådgivning.

MammaBaby Nivå 2:
Pris: 1595:- 8 ggr
När: Fredagar kl 9.30-10.30
Var: Studio P.e.p.p. Johannesbergsplan 16, Silverdal

NÄSTA KURSSTART
Fredag 12 april


Jag vill boka mig!

Hitta hit!

Johannesbergsplan 16, Silverdal